Ազգային բանակ
Արցախյան ազատամարտի ժամանակ, երբ լռեցվեցին Քարվաճառի ադրբեջանական կրակակետերը, և հսկողության տակ վերցվեց ռազմավարական կարեւոր նշանակության տարածքը, թշնամին մյուս ռազմաճակատներում անցավ հակահարձակման և ռազմական ինքնաթիռներով երկրորդ անգամ ռմբակոծեց Կապանը, առաջինը տեղի էր ունեցել 1992թ. դեկտեմբերին: Ռումբերից մեկն ընկել էր հացի հերթ կանգնած մարդկանց վրա. շատ էին զոհերը, վիրավորները: Կապանցիներից նրանք, ովքեր տեղաշարժվելու միջոցներ էին ունեցել, հասել էին Երևան: Այդ օրերին մայրաքաղաք էր եկել նաև բանաստեղծ Վաչիկ Եփրեմյանը, որ թերթերից մեկում իրեն յուրահատուկ հումորով գրեց. «…Ով կարողացավ` փախավ, ով մնաց, իրեն հռչակեց հայրենասեր», իսկ նորաստեղծ պաշտպանության նախարարության ղեկավար կազմի հետ ընդհանուր լեզու չգտնող փոխգնդապետ Դնեպրիկ Բաղդասարյանը մտավ «Հայ զինվորի» խմբագրություն ու բղավեց. «…դուք ի՞նչ լրատվություն եք, Կապան գոյություն չունի…»:
Գնդապետ Ա. Սմբատյանի հրամանատարությամբ գործող զորամասի հրետանային ստորաբաժանումները վերջերս ճամբարային հավաք անցկացրին նախանշված տեղանքում: Հավաքի նպատակը անձնակազմի մասնագիտական ունակությունների ամրապնդումն էր, զինծառայողների տեսական և գործնական գիտելիքների կատարելագործումը, ինչպես նաև ուսումնական փուլի ընթացքում յուրաքանչյուր զինվորի ու սպայի գործողությունների արդյունավետության ստուգումը: Տագնապ ազդանշանը ստանալուն պես ստորաբաժանումները ռազմերթ կատարեցին դեպի կենտրոնացման շրջան, ապա տեղակայվեցին վրանային ավանում:
Մայոր Աղավնի Գեւորգյանը կենտրոնական պոլիկլինիկայի պետի բժշկական գծով տեղակալն է։ Ծնվել է Երեւանում, սովորել Պարույր Սեւակի անվան միջնակարգ դպրոցում։ Մինչեւ այժմ էլ խնամքով պահպանում է Պարույր Սեւակից ընծայագրով ստացած «Մարդը ափի մեջ» ժողովածուն։ Անցյալ դարի 70-ական թվականներին մայրաքաղաքի N123 միջնակարգ դպրոցը մշտապես հյուրընկալում էր հայ գրականության, մշակույթի մեծերին՝ Պարույր Սեւակին, Համո Սահյանին, Վահագն Դավթյանին, Շիրազին, Վլադիմիր Աբաջյանին, Սուսաննա Գաբրիելյանին եւ շատ այլ գործիչների, իսկ բոլոր այդ միջոցառումներին իր ակտիվությամբ, արվեստի, մասնավորապես` պոեզիայի նկատմամբ ունեցած բացառիկ սիրով առանձնակի շունչ ու հոգի էր հաղորդում դպրոցի գերազանցիկ աշակերտուհի Աղավնի Գեւորգյանը։
Հիմք ընդունելով «Զինվորական ծառայություն անցնելու մասին» ՀՀ օրենքի պահանջները` ՀՀ պաշտպանության նախարարությունը 2013/2014 ուսումնական տարում հայտարարում է արական սեռի հետ մեկտեղ իգական սեռի ներկայացուցիչների ընդունելություն ՀՀ ՊՆ ռազմաուսումնական հաստատություններում:
ՀՀ ՊՆ ռազմաուսումնական հաստատություններում ընդունելությունը կատարվելու է հետևյալ մասնագիտություններով.
Հրաձգային գումարտակի ստորաբաժանումները զորամասի հրաձգարանում են: Նրանք ուսումնական փուլի ընթացքում ոչ մի պարապմունք բաց չեն թողել, ընդհակառակը՝ ձմեռվա ընթացքում նպաստավոր եղանակային պայմանները թույլ են տվել նախատեսվածից ավելի շատ գործնական պարապմունքներ անցկացնել, ինչի շնորհիվ էլ թե՛ զինվորները և թե՛ սպաները հրաձգությունից այժմ ցույց են տալիս բավական բարձր արդյունքներ: Նրանք վաղ առավոտից մեկ անգամ ևս փորձարկում էին երկրորդ ստուգողական վարժությունը: Երկրորդ ստուգողականից կրակողներին տրվում էր տասնվեց փամփուշտ, երեքը` լուսածիր:
Զորամասը, որի հրամանատարը գնդապետ Կարեն Սերոբյանն է, փառահեղ մարտական ուղի է անցել, հաղթել է բազմաթիվ վճռորոշ ճակատամարտերում, իսկ հրադադարից հետո երկար ժամանակ մարտական հերթապահություն էր կատարում հակառակորդի հետ շփման ամենաբարդ հատվածներից մեկում: Լինելով զորամասում` հետևեցինք ավարտվող ուսումնական փուլի վերջին պարապմունքների ընթացքին, զրուցեցինք հրամանատարի, սպաների, զինվորների հետ, ուսումնասիրեցինք ծառայությունների կազմակերպման գործընթացը, զինծառայողների շրջանում տարվող ընկերային, ռազմահայրենասիրական, հոգևոր-մշակութային աշխատանքների բովանդակությունը:
ՀՀ զինված ուժերի պատրաստության պլանի համաձայն` հունիսի 11-13-ը զորամիավորումների և զորամասերի դաշտային կառավարման կետերում անցկացվեց հրամանատարաշտաբային զորավարժություն: Զորավարժության գլխավոր նպատակը զինված ուժերի կառավարման համակարգի վիճակի, համապատասխան օղակների ունակությունների, պատրաստվածության աստիճանի ստուգումն էր: Բոլոր միջոցառումների ծրագիրը կազմվել էր որոշ հավանական մարտական իրավիճակների կանխատեսմամբ: Պայմանական սցենարով ռազմաքաղաքական իրադրությունը ծայրաստիճան սրվել էր ազդեցության ոլորտի ընդլայնման համար աշխարհի ուժային կենտրոնների մրցակցության, ինչպես նաև տարածաշրջանային պետությունների շահերի բախման պայմաններում: