Ազգային բանակ
Սահմանի պահպանություն իրականացնող զորամասի խնդիրները չես համեմատի թիկունքում տեղակայված և միմիայն մարտական պատրաստությամբ զբաղվող զորամասի խնդիրների հետ։ Զինվորը կամ ստորաբաժանումը, որը հայրենիք է պաշտպանում, պարտավոր է ունենալ անհրաժեշտ մարտական ու բարոյահոգեբանական պատրաստություն, ինչպես նաև՝ գիտելիք ու փորձ մարտավարությունից։ Իսկ թե ինչ արժե մարտական տագնապով ժամանակին առաջնագիծ կամ նշանակված վայր հասնելը, դժվար է ասել։ Ռազմական գործողությունների արագությունն ու ճշտությունն այստեղ պարզապես հայրենի հողի արժեքն ունի…
Մարտական պատրաստությունը զինված ուժերի գլխավոր խնդիրն է, ամենօրյա գործունեության անբաժանելի մասը, առանցքը, որի շուրջը կառուցվում է զինվորական առօրյան: Այն իրականացվում է տարբեր եղանակներով: Զինված ուժերում գործընթացն իրականացվում է ամառային և ձմեռային ուսումնական փուլերի ընթացքում, կարճատև դադարի ընթացքում ստորաբաժանումները քննություններ են հանձնում, որոնց արդյունքներից էլ պարզ է դառնում` ինչքանով էր արդյունավետ սպաների աշխատանքը, որ զինվորն է առավել լավ տիրապետում իր մասնագիտությանը: Ե՛վ ձեռքբերումները, և՛ բացթողումները հաշվի առնելով` զորքերում նախապատրաստվում են նոր ուսումնական փուլին: Ձևավորված ավանդույթի համաձայն` այն սկսվում է ուսումնական տագնապով:
ՀՀ Զինված ուժերի բարեփոխումների կարևոր նախապայմաններից մեկը հմուտ և իրավիճակին գերազանց տիրապետող հրամանատարական կազմի առկայությունն է: Ճիշտ է, հայոց բանակը կազմավորվել է Արցախյան ազատամարտի բովում, և այսօր էլ քիչ չեն վառոդի օդ շնչած փորձառու հրամանատարները, բայց 18-ամյա հրադադարը նոր շտկումներ և ուղղումներ է մտցնում հակառակորդի հետ հնարավոր կոնֆլիկտի դեպքում` հրամանատարական կազմի պատրաստվածության մակարդակի ու սերնդափոխության հարցում:
Զորամիավորման ենթակա զորամասերից մեկի բազայի վրա պլանավորվել էր զորամիավորման մակարդակով անցկացնել կիրակնօրյա միջոցառումների ցուցադրական պարապմունք, երբ հայտնի դարձավ, որ պաշտպանության նախարարի միանգամայն վերջերս արձակած հրամանի համաձայն, այսուհետև յուրաքանչյուր ուսումնական տարվա հունիսի 24-ը ԶՈՒ-ում նշվելու է որպես ռազմական սպորտի օր:
Հայտնի բան է՝ բանակի մարտունակությունն ու հզորությունը պայմանավորված է ամենից առաջ յուրաքանչյուր զինվորի որակական տվյալներով՝ կրթությամբ, դաստիարակությամբ, ֆիզիկական պատրաստվածությամբ, բարոյակամային հատկանիշներով։ Եվ համոզված եմ՝ ապագա զինվորը նախ դաստիարակվում է տանը, դպրոցում, փողոցում և նոր միայն՝ զորամասում։ Մի պահ պատկերացրեք, որքան դժվար կլինի հրամանատարի աշխատանքը, եթե զորակոչային տարիքի պատանին հայրենիք հասկացողությունն ընկալի լոկ որպես ծննդավայր և ոչ ավելին, երբ պատկերացում չունի ազգային բանակի դերի, նշանակության մասին։ Հրամանատարի խնդիրը, տաղանդը իր զինվորի որակական հատկանիշները բացահայտելու, բազմապատկելու և անհրաժեշտ հուն ուղղորդելու մեջ է։
Ամեն անգամ պատմական Ուտիք այցելելիս ինձ պարուրում է չտեսնված, աննկարագրելի ոգևորություն։ Այստեղ գտնվելու ամեն մի օրը հոգիս լցնում է լույսով ու ջերմությամբ։ Այս անկրկնելի գեղեցիկ բնության մեջ, այս դրախտային երկրում ապրում և արարում է պարզ ու շիտակ, աշխատասեր ու հերոսական մի ժողովուրդ։
Մի քանի օրից հայոց բանակի շարքերը կհամալրի ՀՀ ՊՆ Վ. Սարգսյանի անվան ռազմական ինստիտուտի շրջանավարտ-սպաների 14-րդ հերթափոխը: Իսկ մինչ իրենց առաջին սպայական կոչումները ստանալը, կուրսանտները պետք է հաջողությամբ հաղթահարեն պետական-ավարտական քննաշրջանը:
Այս քննաշրջանը ռազմական ինստիտուտի կուրսանտների համար մի յուրօրինակ սահմանագիծ է, որից այն կողմ նրանք ուսուցանվողի դերից ստանձնում են ուսուցանողի խիստ պատասխանատու դերը, ուստի պետք է արժանապատվորեն հաղթահարեն ուսումնառության չորս տարիների ընթացքում յուրացրած գիտելիքների և ձեռք բերած հմտությունների ստուգատեսը: