ԱՎԵՏԻՔ ԻՍԱՀԱԿՅԱՆԻ «ՀԻՇԱՏԱԿԱՐԱՆԻՑ»
Սևքար գյուղում մի ծեր կին է ապրում, մեն-մենակ: Մի հատիկ տղան կռվի դաշտումն, և մի տարուց ավելի է՝ նրանից ո՛չ մի լուր չկա – սպանվա՞ծ է արդյոք, թե՞ գերի, թե՞ անհայտ կորած:
Պառավ մայրը օջախը վառել է, միշտ վառ է պահում և սպասում է որդուն: Գյուղի դուռ ու դրկից, կամ ազգականները առաջարկում են նրան, խնդրում են, որ գա իրենց մոտ ապրի, որովհետև բոլորովին մենակ է և անտերունչ: Նա չի համաձայնում գնալ, պատճառաբանելով, որ չի կարելի օջախը մարել, ծուխը հանգցնել, դուռը փակել… և երթալ: Ո՛չ, պիտի մնա, օջախը միշտ պիտի վառ պահե՝ մինչև որդու դարձը: Որդին գա՝ օջախը վառ տեսնի, ծուխը երդիկից ելնելիս տեսնի…
Ի՜նչ հուզիչ զգացմունք և մտածմունք. սրբազան խորհրդանիշ ընտանիքի, կենդանության…օջախի – երդի գաղափարի, կրակի պաշտամունքի:
Հազար ու մի խոհեր է առթում այս սիմվոլը. հայ ժողովուրդը սրանով ու սրանցով՝ այս ավանդներով, սիմվոլներով է դիմացել, գոյությունը պահել, պահպանել՝ հասցնելով ներկա օրերը, որոնց առջև կանգնած է հայ ժողովուրդը՝ լինել-չլինելու ճգնաժամով….
17 հոկտեմբերի 1942թ.
ՄԵԾ ՀԱՂԹԱՆԱԿԻ ՕՐԸ
Մեր սուրը փառքով դրեցինք պատյան, –
Մեծ հաղթանակի օրն է ցնծալից.
Պարտվեց մահաշունչ ոսոխը դաժան,
Երգեր են հորդում զվարթ սրտերից:
Հոծ փողոցներում աղմուկ ու շառաչ,
Հոսում են մարդիկ ծափով, ծիծաղով,
Մի մարդ սեղան է բացել տան առաջ,
Լցրել թասերը ոսկեփայլ գինով:
Եվ անցորդներին կանչում է, խնդրում, –
Եղբայրնե˜ր, որդուս կենացը խմե՛նք.
Հերոս է որդիս, հաղթեց թշնամուն,
Ձեր որդիների կենացն էլ խմենք:
Խմում են խինդով, ցնծում երջանիկ,
Եվ զարկում նորից գավաթներն իրար:
Նրանց մեջ մի հայր ասում է մեղմիկ, –
Է՛ս էլ իմ որդուս հանգստյան համար:
Գլխարկներն իսկույն հանում են նրանք,
Խոր ակնածանքով լռում են մի պահ.
Խմում են անձայն զոհվածի համար
Եվ հեղում գինին սուրբ հացի վրա:
Խորագիր՝ #19 (1339) 13.05.2020 - 19.05.2020, Հոգևոր-մշակութային